CONFERÈNCIA: WHAT IF THE CITY WERE AN OCEAN AND ITS BUILDINGS SHIPS?

Conferència organitzada pel Grup de Recerca 'Projectes Arquitectònics: Pedagogies Crítiques, Polítiques Ecològiques i Pràctiques Materials (PAPCPEPM)'. El nostre convidat serà l'antropòleg britànic Tim Ingold Professor of Social Anthropology en la Universitat d'Aberdeen (Regne Unit). Ingold ha realitzat treball etnogràfic entre els Saami i finesos de Lapònia, i ha escrit sobre medi ambient, tecnologia i organització social en el Cercle Àrtic, sobre el rol dels animals en la societat humana i sobre ecologia humana i teoria evolutiva en antropologia, biologia i història. Més recentment, ha explorat les relacions entre la percepció ambiental i la pràctica hàbil. Avui dia, Ingold escriu i ensenya sobre la interfície entre antropologia, arqueologia, art i arquitectura. Des de 2013 lidera el projecte de recerca europeu 'Knowing From the Inside: Anthropology, Art, Architecture and Design' en el qual les distincions entre ment i matèria, o naturalesa i cultura es dissolen en entendre que el coneixement es crea amb, des d'i a través de la participació activa en el món, tant pràctica com a reflexiva.

La conferència serà el divendres 9 de març a les 13h en el Saló d'Actes de la Politècnica IV. Amb la suggeridora pregunta 'What if the city were an ocean and its buildings ships?' Ingold ens proposa per a aquesta conferència una reflexió sobre l'estabilitat del món en el qual els arquitectes desenvolupem la nostra pràctica perquè puguem repensar, junts, com participar de la construcció d'un món en constant transformació.

Aquesta conferència s'emmarca dins d'un seminari de recerca organitzat també pel PAPCPEPM que es desenvoluparà els dies 8 a 11 de març en la Universitat d'Alacant i l'illa de Tabarca. Per a la participació en aquest seminari hi ha places limitades. Si esteu interessats a assistir escriviu a la professora Ester Gisbert Alemany (ester.gisbert@ua.es). Us deixem el programa complet.