URBANISME I HABITATGE OBRER A ALCOI

Pàgines: 325

Idioma: Castellà

Ressenya:

Aquest llibre sobre urbanisme i habitatge obrer a Alcoi té un doble enfocament, el local i el general. En el seu inici es descriuen diversos models d'urbanisme que durant els segles XIX i XX van configurar les nostres ciutats, s'hi estudien les figures del baró Haussmann, Ildefons Cerdà, Arturo Soria i César Cort que personalitzen alguns d'aquests models. A Alcoi es van reflectir les principals idees urbanístiques del segle XIX i XX. Destaca el seu primerenc Pla d'Eixample i Rectificació, redactat en 1875 i aprovat en 1878. L'enginyer Enrique Vilaplana Juliá i el professor Teodoro Balaciart Tormo van ser els artífexs d'aquell projecte.

A Alcoi el procés d'industrialització va comportar gravíssims problemes d'allotjament per a la classe treballadora, aquesta situació és descrita amb la seua forta càrrega social. L'higienisme històric, la reforma urbana, l'habitatge obrer i l'urbanisme de caràcter social apareixen relatats amb nitidesa.